7 Nisan 2008 Pazartesi

Sahibinden alıntılar...


İhtiyaçlar yaratıcılığı geliştiren en büyük etkenlerden biri. Sahibinden.com'un ortaya çıkışında da ihtiyaç faktörü öne çıkmakta. 2000'de arkadaş toplantısı sırasında Taner Aksoy'un arabasını değiştirmek için gazete ilanlarına bakıp ilanlardaki yetersiz bilgilerden sıkıntı duymasıyla başlayan hikaye fikrin ortaya çıkışı hatta isminin dahi o gece bulunmasıyla devam ediyor ve sahibinden.com doğuşu ile son buluyor.

Siteyi kurmak yolun başlagıcı, içini doldurabilmekse e-ticaret dünyasında kalıp kalamayacağınızın göstergesidir. Özellikle de bir ilan sitesiyseniz her bir ilan altın değerini taşır. Aksoy grup'ta sitenin içini doldurabilmek için gazetedeki ilan sahiplerini tek tek arayıp izin alarak ilanları siteye girdiler. Site İnternet dünyasında yavaş yavaş keşfedilirken, 2001 yılında billboardlarda 2 hafta süreli reklamlar verildi, ayrıca 'Dokun Bana' adlı yarışmada da sponsorluk yaptılar. Bu konuda çok şanslı olduklarını belirten Mert Aksoy, güzel bir zamanlamayla 10 billboard fiyatına 400 billboard kiraladıklarını söyledi. Bilinirlikleri daha da artarken sitenin içeriğinin de boş olmaması müşteri kaybetmelerini önledi. 2006'ya kadar bir daha reklamı verilmeyen sahibinden'in ilanları haziran ayında billboardlarda tekrar yerini aldı. Bu reklamın temasını ise şirkete elinde baklavalarla gelip teşekkür eden bir kullanıcı oluşturdu.


Dün dündür, ya bugün?

3 kişiyle başladıkları bu işte, şu an 50 çalışana sahipler. İlk günden beri sesli hizmete önem vermeleri insanlarda güven duygusunu pekiştiriyor. Call-center'da 15 kişi çalışmakta. Aylık 7000 arama geliyor ve sorular genelde sitede mağaza açmayla ilgili oluyor. Ayrıca Satış-Pazarlama, Muhasebe ve Yazılım bölümleri de mevcut. 2006'dan önce 24 saat olan operasyon 2006'da 12 saate indirildi. Sitenin şu anki durumuna bakarsak ayda 410 milyon sayfa gösterimine ve 5 milyon 600 bin tekil kullanıcıya sahip. Kullanıcılar sitede ortalama 12 dk kalıyor ve 22-23 sayfayı inceliyor. 590 bine yakın ilan olduğunu düşünürsek 22-23 sayfa bile insana az geliyor.


Sahibinden.com'u anlamak...


İlk önce sahibinden.com nedir sorusuna cevap vermemiz gerekiyor. İsmini "Türkiye'nin en büyük e-ticaret platformu" sloganıyla birlikte tescil ettiren Sahibinden.com, 30 farklı kategoride ilan verebildiğiniz, ister birinci el olsun isterseniz de ikinci el olsun hatta her ne olursa olsun istediğiniz değerde alıcılara sunabildiğiniz bir platform. İlanlara bakmak için üye olmaya gerek yok. Fakat ilan vermek istiyorsanız ücretsiz üye olabiliyorsunuz ve 5 aktif ilan sunabiliyorsunuz. 6. ilanı vermek istemeniz halinde ruhsat ve tapu fotokopileri isteniyor. İlanlar 8 hafta aktif olarak kalıyor, istiyorsanız bu süreyi uzatabiliyorsunuz. İlanlarınızı ön plana çıkarmak istiyorsanız ücrete tabi ek hizmetler alabiliyorsunuz. İlanlar yayınlanmadan önce onaylanıyor, kategori yanlışlıkları ve yasaklı ilanları bu şekilde önlüyorlar. Ücretli olan kurumsal üyelik ile mağaza açma imkanı, sınırsız sayıda ilan verme ve ilan onayı beklememe gibi avantajlara sahip oluyorsunuz. Şu an 2600 mağaza mevcut. En pahalı paketler olan emlak ve vasıta mağazalarının yıllık ücreti ise 950 ytl. Konut projeleri içinse aylık ücret alınıp, projeye özel sayfa hazırlanıyor. Güvenli e-ticaret uygulanan sitede, satışlar site üzerinden yapıldığı taktirde bireylerden %7, mağazalardan ise %6 komisyon ücreti alınıyor. Siteye fazla banner alınmıyor, cironun %70'i vasıta ve emlak kategorisinden sağlanıyor.


Sahibinden.com neler yaptı, neler yapacak?



  • Bir yıl boyunca Finansbank'la yapılan işbirliği sayesinde sahibinden.com müşterileri kendilerini verilen referans numaralarıyla daha düşük faizlerle kredi alabiliyordu.

  • Cepten üyelik sistemi getirildi.

  • Güvenlik açısından sadece Garanti Bankası, İş Bankası, Akbank'ın desteklediği 3D secure uyumlu kartların kullanımına izin veriliyor.

  • Bad words filtresi sayesinde kullanıcıların birbirine attıkları mesajlar bile kontrol edilebiliyor.

  • Get ile sağlanan kontrol sayesinde herhangi bir dolandırıcılıkta savcılık ile işbirliği yapılabiliyor.

  • Videolu ve fotoğrafların gerçek boyutunda ilanlar verilebiliyor.

  • Fotokurye hizmeti ve sanal tur hizmeti veriliyor.

  • Bu sene başında Turkcell ile iş birliği yapıp wap'dan hizmet de vermeye başladılar.

  • Emlak kategorisine entegre edilmiş olan Google maps diğer kategoriler içinde kullanılmaya başlanacak.

  • İngilizce hizmet için kolları sıvamaya başladılar.

Sahibinden.com bu işe şanslı başlayanlardan. Maddi açıdan bir sıkıntı yaşamamalarının yanı sıra, yarattıkları yeniliklerle de yerlerini sağlama almışlar. Özellikle hayvanlar alemi kategorileriyle tek canlı satan portal olmuşlar. Gittigidiyor'la büyük rakiplermiş gibi görünselerde farklı istekleri olan müşteri kitlelerine hitap ettiklerini düşünüyorlar. 120 milyar dolarlık ilanı sitelerinde barındırmaları başarılarının bir göstergesi.


Bizimle hikayelerini paylaştıkları için yönetim kurulu üyesi Mert Aksoy'a ve Genel Müdürü Müge Seymen'e çok teşekkür ederiz.

Hiç yorum yok: